ZILE
ORE
MIN

9+1 sfaturi pe care sistemul tău imunitar le va iubi

1. Nu neglija somnul

Chiar dacă nu înveți la nicio facultate că „la opt ore de muncă sunt necesare opt ore de somn”, de atât are nevoie corpul tău pentru a se menține într-o formă ideală. Dacă ai probleme cu somnul, știi care e cel mai bun antidot? Un pic de mișcare indoor seara. Nu doar că îți va oferi acea oboseală plăcută, care te împinge la somn, dar îți va ajuta și sistemul imunitar să rămână energizat.

2. Ieși din casă

Vitamina D este un fel de dr. Watson al sistemului tău imunitar. Însă, îți poți obține vitamina D doar din câteva tipuri de mâncare – așa că e important să combini alimente și băuturi care conțin vitamina D, cum ar fi Actimel, care conține vitaminele B6 și D!

3. Lasă stresul în urmă

Crezi că stresul nu poate pune bețe-n roate sistemului imunitar? Află că trece prin el ca prin brânză. Trage pe tine colanții și fă un antrenament de yoga sau meditează oriunde, doar să scapi și să mai uiți de zilele astea în care întunericul se lasă devreme!

4. Hidratează-te, hidratează-te și hidratează-te

Apa este una dintre cele mai de preț resurse, indispensabilă: e bună pentru metabolism și piele, te ajută să scapi de toxinele din corp și îți ajută celulele din corp să funcționeze cum trebuie! Specialiștii recomandă consumul a 1,5 sau 2 litri de apă pe zi. Un sfat în plus: ține tot timpul o sticlă de apă pe masă. Dacă ești uituc, fă un semn pe sticlă, scrie pe ea „Bea-mă!”.

5. Mănâncă cât de multe legume și fructe poți

Dacă nu neglijezi acest aspect și incluzi în dieta ta fructe și legume, sistemul tău imunitar va fi cât se poate de fericit, ca un cățeluș. Mănâncă cât mai multe legume și fructe care conțin vitaminele A și C! Adică, consumă multe citrice, fructe de pădure, caise, rădăcinoase sau sfeclă.

6. Lasă țigările și băutura

Crezi că mahmureala e singura chestie periculoasă după o petrecere? Sistemul tău imunitar flutură stegulețe roșii după fiecare pahar de Bloody Mary. Prea mult alcool și vei avea un număr mai mic de anticorpi, iar fumatul irită țesuturile sensibile ale sistemului respirator, ceea ce te va face mult mai predispus la răceli și la tulpinile virale ale gripei.

7. Începe-ți ziua cu un Actimel

Fiecare sticluță de Actimel conține și L. casei Danone, pe lângă culturile vii de iaurt. Este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina B6 și D, care contribuie la funcționarea normală a sistemului imunitar.

8. Fă mișcare cât mai des

Mișcarea este ca un fel de cremă de gălbenele: e recomandată la orice afecțiune și poate fi practicată oriunde, inclusiv acasă. Te va face mai plin de energie, își va îmbunătăți starea generală, te ajută să ții kilogramele sub control și, pe lângă toate astea, îți întărește sistemul imunitar! În orice caz, e important să nu exagerezi cu antrenamentele. Dacă obosești prea tare, organismul tău va deveni mai slăbit și îi va fi mai greu să se lupte cu agenții patogeni.

9. Ai grijă la cât zahăr consumi

Zaharurile simple iți încetinesc sistemul imunitar și de aceea este important să reduci consumul de zahăr, să eviți plăcerile vinovate și să le înlocuiești cu alternative mai naturale cum ar fi mierea.

10. Spală-te pe mâini minim 20 de secunde

Bineînțeles, această regulă e la mintea cocoșului, dar este important de subliniat că una dintre cele mai ușoare metode de a lupta cu bacteriile este să dai o atenție cât mai mare igienei mâinilor tale. De aceea, spălatul pe mâini sau, dacă nu este posibil, folosirea unui gel dezinfectant ar trebui să fie acțiuni pe care ar trebui sa le facem ori de câte ori este necesar. Nu uita: nu există prea multe spălări pe mâini sau folosiri ale unui dezinfectant în timpul unei zile!