Alătură-te tribului

9+1 Sfaturi pe care sistemul tău imunitar le va iubi

1. Nu neglija somnul

Chiar dacă nu înveți la nicio facultate că „la opt ore de muncă sunt necesare opt ore de somn”, de atât are nevoie corpul tău pentru a se menține într-o formă ideală. Dacă ai probleme cu somnul, știi care e cel mai bun antidot? Un pic de mișcare indoor seara. Nu doar că îți va oferi acea oboseală plăcută, care te împinge la somn, dar îți va ajuta și sistemul imunitar să rămână energizat.

2. Ieși din casă

Vitamina D este un fel de dr. Watson al sistemului tău imunitar. Însă, îți poți obține vitamina D doar din câteva tipuri de mâncare – așa că e important să combini alimente și băuturi care conțin vitamina D, cum ar fi Actimel, care conține vitaminele B6 și D!

3. Lasă stresul în urmă

Crezi că stresul nu poate pune bețe-n roate sistemului imunitar? Află că trece prin el ca prin brânză. Trage pe tine colanții și fă un antrenament de yoga sau meditează oriunde, doar să scapi și să mai uiți de zilele astea în care întunericul se lasă devreme!

4. Hidratează-te, hidratează-te și hidratează-te

Apa este una dintre cele mai de preț resurse, indispensabilă: e bună pentru metabolism și piele, te ajută să scapi de toxinele din corp și îți ajută celulele din corp să funcționeze cum trebuie! Specialiștii recomandă consumul a 1,5 sau 2 litri de apă pe zi. Un sfat în plus: ține tot timpul o sticlă de apă pe masă. Dacă ești uituc, fă un semn pe sticlă, scrie pe ea „Bea-mă!”.

5. Mănâncă cât de multe legume și fructe poți

Dacă nu neglijezi acest aspect și incluzi în dieta ta fructe și legume, sistemul tău imunitar va fi cât se poate de fericit, ca un cățeluș. Mănâncă cât mai multe legume și fructe care conțin vitaminele A și C! Adică, consumă multe citrice, fructe de pădure, caise, rădăcinoase sau sfeclă.

6. Lasă țigările și băutura

Crezi că mahmureala e singura chestie periculoasă după o petrecere? Sistemul tău imunitar flutură stegulețe roșii după fiecare pahar de Bloody Mary. Prea mult alcool și vei avea un număr mai mic de anticorpi, iar fumatul irită țesuturile sensibile ale sistemului respirator, ceea ce te va face mult mai predispus la răceli și la tulpinile virale ale gripei.

7. Începe-ți ziua cu un Actimel

Fiecare sticluță de Actimel conține și L. casei Danone, pe lângă culturile vii de iaurt. Este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina B6 și D, care contribuie la funcționarea normală a sistemului imunitar.

8. Fă mișcare cât mai des

Mișcarea este ca un fel de cremă de gălbenele: e recomandată la orice afecțiune și poate fi practicată oriunde, inclusiv acasă. Te va face mai plin de energie, își va îmbunătăți starea generală, te ajută să ții kilogramele sub control și, pe lângă toate astea, îți întărește sistemul imunitar! În orice caz, e important să nu exagerezi cu antrenamentele. Dacă obosești prea tare, organismul tău va deveni mai slăbit și îi va fi mai greu să se lupte cu agenții patogeni.

9. Ai grijă la cât zahăr consumi

Zaharurile simple iți încetinesc sistemul imunitar și de aceea este important să reduci consumul de zahăr, să eviți plăcerile vinovate și să le înlocuiești cu alternative mai naturale cum ar fi mierea.

10. Spală-te pe mâini minim 20 de secunde

Bineînțeles, această regulă e la mintea cocoșului, dar este important de subliniat că una dintre cele mai ușoare metode de a lupta cu bacteriile este să dai o atenție cât mai mare igienei mâinilor tale. De aceea, spălatul pe mâini sau, dacă nu este posibil, folosirea unui gel dezinfectant ar trebui să fie acțiuni pe care ar trebui sa le facem ori de câte ori este necesar. Nu uita: nu există prea multe spălări pe mâini sau folosiri ale unui dezinfectant în timpul unei zile!

Informații despre cookie-uri

Puteți alege cookie-urile și preferințele de urmărire în orice moment. Pentru mai multe informații, vă rugăm să citiți declarația referitoare la cookie-uri.
Cookie-uri strict necesare
Acestea sunt necesare pentru funcționarea paginii de internet și nu pot fi blocate. De obicei, ele sunt setate exclusiv ca răspuns la acțiunile dumneavoastră și se raportează la solicitarea de servicii (setări pentru preferințele proprii legate de confidențialitate, autentificare, completare formulare etc.). Aveți posibilitatea de a seta motorul de navigare pentru a bloca sau pentru a vă transmite alerte despre acest tip de cookie-uri dar, în acest caz, anumite porțiuni din site nu vor mai funcționa.
Cookie-uri analitice
Acestea ne permit să contorizăm vizitele și sursele de trafic, în vederea evaluării și îmbunătățirii performanței site-ului. Ele ne indică cele mai populare și mai puțin populare pagini, precum și modul în care vizitatorii accesează anumite porțiuni din site. În cazul în care nu acceptați acest tip de cookie-uri, nu vom ști când ne vizitați site-ul și nu vom putea monitoriza performanța acestuia.
Cookie-uri de personalizare
Acestea permit îmbunătățirea funcționalității și personalizării paginii de internet. Ele pot fi setate de către noi sau de terții ale căror servicii le-am adăugat în paginile proprii. În cazul în care nu acceptați acest tip de cookie-uri, anumite sau toate aceste servicii pot funcționa necorespunzător.
Cookie-uri de tip țintă (orientate)
Acestea pot fi setate în cuprinsul site-ului de partenerii noștri publicitari, în vederea conceperii unui profil a intereselor manifestate de dumneavoastră și pentru a vă arăta reclamele relevante din alte site-uri. Ele nu stochează în mod direct informațiile cu caracter personal, dar au la bază informații unice prin care este identificat motorul de navigare și dispozitivul de internet. În cazul în care nu acceptați acest tip de cookie-uri, veți fi expuși la reclame mai puțin orientate.
Actimel utilizează cookie-uri pe acest website. Cu acordul dumneavoastră, le vom aplica în vederea evaluării și analizării cotei de utilizare a paginii de internet (cookie-uri analitice), a personalizării în funcție de interesele dumneavoastră (cookie-uri de personalizare) și pentru a vă oferi mesaje promoționale și informații relevante (cookie-uri cu funcție țintă). Pentru mai multe informații, vă rugăm să citiți declarația referitoare la cookie-uri.